Home consultatie Mindfulness: wat? Mindfulness: aanbod vrouwencirkel Blog Contact Wie ben ik? Links
© Aline Serverius, 2014
Praktijk De Berg
Individuele begeleiding bij pijn Ben je chronisch ziek en is het moeilijk om de ziekte/pijn een plaats te geven in je leven? Dan wil ik je graag helpen om jezelf te hervinden ondanks de beperkingen die de ziekte met zich meebrengt. Chronisch ziek worden houdt in dat je een rouwproces ondergaat. Je rouwt om het gezonde zelf dat verloren is gegaan en beseft dat je moet leren leven met beperkingen. In eerste instantie vergelijk je jezelf voortdurend met je ‘gezonde zelf’ en verlang je ernaar dat alles weer wordt zoals vroeger. Na een tijdje echter past je lichaam zich aan de nieuwe toestand aan (Dit noemt men ook wel ‘habituatie’). Je verlangt naar periodes waarin de pijn draaglijk is in plaats van naar gezondheid. Uiteindelijk moet je jezelf herdefiniëren en de ziekte een plaats geven in je leven. Dit is geen gemakkelijk proces. In dat proces wil ik je ondersteunen. Indien je chronisch ziek bent, kan je kiezen uit volgende mogelijkheden: - een individuele driedelige reeks ‘mindful omgaan met chronische pijn’: klik hier - een driedelige reeks ‘mindful omgaan met chronische pijn’ in groep: klik hier - een individuele 8 wekentraining mindfulness op maat: klik hier - een 8 wekentraining mindfulness in groep: klik hier  Deze vorm van ondersteuning kan je helpen je moed te hervinden, de ziekte een plaats te geven in jouw leven en je leven opnieuw in te richten met zo weinig mogelijk verlies van levenskwaliteit. Meer lezen? - De smaak van stilte. Klik hier - Chronisch ziek worden: een rouwproces. Klik hier